Maatschappelijke verantwoordelijkheid

Als publieke dienstverlener zorgt u ervoor dat bedrijven en burgers veilig bij u kunnen inloggen. Dit doet u door het borgen van betrouwbare toegang tot uw digitale dienstverlening. Lees hoe u werk kunt maken van toekomstbestendige toegang, zodat uw organisatie bijdraagt aan de maatschappelijke doelen. U leest hier ook meer over bepaalde wet- en regelgeving die eraan ten grondslag ligt.

Als overheid dragen wij gezamenlijk de verantwoordelijkheid om inloggen zo veilig mogelijk te maken. Voor burgers en voor bedrijven. Het gaat daarbij vaak om persoonlijke, privacygevoelige gegevens. Veiligheid staat voorop. Nu en in de toekomst. Of het nu gaat om belastingaangifte of de aanvraag van een uitkering. Als publieke dienstverlener moet u zorgen voor veilig inloggen. Zodat gegevens van burgers en bedrijven goed beschermd zijn. 

Waarom betrouwbare toegang?

De beveiliging van persoonlijke gegevens en privacygevoelige data wordt steeds belangrijker. Daar hebben alle overheidsorganisaties aan bij te dragen. U wilt niet dat privacygevoelige informatie in verkeerde handen valt. Dit heeft vervelende gevolgen voor alle partijen. 

Wat kunt u doen?

  • Informatie vergaren over de stappen richting toekomstbestendige toegang tot uw dienstverlening.
  • Meer lezen over bepaalde wet- en regelgeving die hier aan ten grondslag ligt.
  • Meer lezen over voorzieningen die beschikbaar zijn of ontwikkeld worden. 

Ontdek welke stappen u kunt zetten en welke tools u kunt gebruiken. Zodat u kunt werken aan de maatschappelijke doelen en u zich voorbereidt op de implementatie van de Wet digitale overheid